Hvad er et flipper cup
Stævnet er for alle som kan svømme både med og uden luffer. Der bliver taget tid og der er dommer og starter på, for at gære det så ægte så muligt, men de har ikke nogen betydning. Men ingen kan blive diskvalificeret og alle får medaljer med hjem. Der er en løbsrække hvor man kan vælge at deltage i 2-3 forskellige løb. Det plejer at være en positiv oplevelse for alle, selv om man godt kan være lidt nervøs inden start.
Løbsliste
Løb 1 4x 25m mig frisvømning Gruppe 1-2
Løb 2-3 50m Frisvømning Gruppe 3
Løb 4-5 50m Svømmes på maven Gruppe 2
Løb 6-7 25m butterfly Gruppe 3
Løb 8-9 25m svømmes på maven Gruppe 1
Løb 10-11 25m frisvømning Gruppe 3
Løb 12-13 25m svømmes på maven Gruppe 2
Løb 14-15 25m brystsvømning Gruppe 3
Løb 16-17 25m rygsvømning Gruppe 3
Løb 18-19 25m svømmes på ryggen Gruppe 2
Løb 20-21 25m Svømmes på ryggen Gruppe 1
Løb 22-23 50m Brystsvømning Gruppe 3
Løb 24-25 50m svømmes på ryggen Gruppe 2
Løb 26-27 50m rygsvømning Gruppe 3
5-10 minutters pause
Løb 28 (holdkap) 4x50m Mix Frisvømning Gruppe 3 .
Børne bliver ved tilmedling indelt i 3 grupper alt afhængig af niveau
Gruppe 1: Bælte / vinger. Her svømmes kun 25 meter.
Gruppe 2: svømmer kun med bælte/bælter eller helt uden.
Gruppe 3: svømmer uden hjælpemidler.
Vi deltager som en klub, det betyder at vi sidder i hallen, som en samlet gruppe. Vi deltager med trænere fra S68, disse vil sammen med holdlederen være behjælpelige med at få alle klar til start, holde i hånd når der er brug for det og uddele HIGH FIVE efter løb.
Når stævnet er slut, uddeles der medaljer til alle.
Det er ikke 100% nødvendigt at man som forældre er med til stævnet. Der er trænere og holdleder med som tager sig af jeres barn.
Tidsplan:
- 13.15 Indsvømning, her er bassinet åbent for alle og man kan komme i vandet og øve sig lidt inden start
- 14.15 Stævnestart
- 16.00 Stævneslut, dette er et ca tidspunkt og afhænger af hvor mange børn der har tilmeldt sig i alt.
Medbring:
Det kan være en god ide at have ekstra håndklæder med samt tørt tøj til de tidspunkter, hvor man ikke er i vandet. Sko til indendørsbrug, drikkedunk, frugt og lidt nødder/kiks eller rosiner.
Forældrehjælp:
Hvis man kan hjælpe, kan man melde sig i forbindelse med tilmeldingen. Hvis ingen melder sig som hjælpere kan vi desværre ikke deltage.
Vi søger en holdleder.
Holdlederen er reserve-mor til stævnet og er trænerens højre hånd, så alle får tørt tøj på mellem løbene, holder styr på ejendele og tasker og sørger for at svømmerne kommer op til start i tide osv. Nærmere information fås ved trænerne leder.svoemskole@s68.dk.
Vi søger 2 tidtagere.
Der skal være nogen til at tage tid på de enkelte svømmere. Derfor skal vi som klub stille med 2 frivillige som kan hjælpe med at trykke på en knap når børne rammer kanten og tage tid under stævnet. Til dette vil der være et møde for at guide og vejlede på dagen.
Transport til og fra stævnet.
Vi mødes ved Vandhuset kl. 12:10 og kører 12:20 og sørger for at trænere og svømmere alle har en plads i en bil. Ved tilmelding gøres opmærksom på om man kan køre og hvor mange svømmere man evt. har plads til i bilen.
Håber at se så mange så muligt, det bliver en hyggelig dag.