Forældre samarbejde

I klubben lægger vi vægt på et godt samarbejde mellem ledere, trænere, svømmer og forældre

Klubbens forventninger til forældrene handler om opbakning, deltagelse og involvering i klubbens aktiviteter.

Vi forventer at forældrene

• Sørger for at deres børn møder op til tiden, men ikke mere end 5 min før træningen start ved bassinet. INGEN går i vandet uden træneres accept.
  • Hjælper deres børn med at huske at overholde følgende regler:
  • Ingen færdsel med udendørs fodtøj bag bænkene i omklædningen.
  • Man skal huske at vaske sig med sæbe, før man trækker i badetøj – dette gentages ved toiletbesøg. Håret skal også skylles inden der er adgang til bassin.
  • Ikke skubbe, løbe og lave hovedspring på lavt vand. (sikkerhed)
  • Ikke sprøjte med vand. (god ven)
  • Oprydning og almindelig god opførsel i hallen OG omklædningsrum er sådan vi gør det i S68.
  • Bakker op om klubbens værdier og målsætninger.
  • Søger for tilmelding til hold hurtigt, så klubben har chancen for at fastholde trænere ved at oprette holdet igen næste sæson.
  • Bakker op om Svømmeskolens samværspolitik.
  • Alle hilser på de andre på holdet, træner og hjælpetrænere inden træning.
  • Ingen overses/overhøres med vilje, ingen ignorerer hinanden.
  • Alle behandler hinanden som man selv vil behandles.
  • Alle taler pænt med og om hinanden.
  • Alle hjælper hinanden, så ingen er bange eller utrygge.
  • Vi passer på hinanden, så ingen er vilde og skubber, sprøjter med vand eller trækker nogen under vandet.
  • Alle hjælper hinanden med at rydde op i hallen og omklædningsrum efter træning.
  • Bakker op og taler positivt op om hele holdet og klubben.
  • Reagerer på invitationer til arrangementer, så vi er sikre på I modtager vores mails.
  • Hjælper til at problemer løses på lavest mulige konflikt niveau, hellere kontakte en leder 10 gange for meget end en gang for lidt, hvor konflikten allerede er eskaleret.
  • Forældre kun opholder sig på tribunesiden af bassin og ophold foregår enten uden sko eller hvis sko ikke kan undværes, så benytte de blå sko-overtræk.
  • Da hallen kun har begrænset størrelse, bliver der nemt meget varmt og beklumret for vores trænere at opholde sig derinde, når der er mange mennesker. I er måske i hallen i 30 -40 minutter, mens trænerne er der mindst 3 timer. Vi henstiller derfor til at forældre primært opholder sig i forhallen – her er desværre kun få siddepladser, men det har vi som klub desværre ikke indflydelse på.