Svømmeskolen i S 68

Svømmeskolen er opdelt i forskellige niveauer, hvor undervisningen er tilpasset svømmernes alder, evner og mod til at færdes i vand. Hovedmålet for klubben er, at alle lærer at svømme, hvilket er det første af de fem baderåd. Vi har ønske om, at alle bør kunne svømme på et niveau, så de mindst kan redde sig selv.

Mål for svømmeskolen er:

• At børn bliver trygge ved vand.
  • At børn lærer at bevæge sikkert sig i og omkring vand.
  • At børn finder glæde ved at bevæge sig i vandet under leg.
  • At børn kan finde op og ned uden at blive bange, hvis de får hovedet under vand.
  • At børn gennem leg lærer at svømme også selvom den første svømning ikke ligner de klassiske stilarter, er der mening med legen.
  • At børn, langsomt gennem leg introduceres til klassiske svømmearter og teknikker.
  • At børn føler sig som en del af både et hold fællesskab og et klubsammenhold.
  • At børn føler sig velkomne i S68 og har lyst til at deltage i vores fællesarrangementer.