Klubmodul henter siden
S68-3 - konkurrencehold
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.

S68 Konkurrence hold 3 (K3)

K3 er holdet hvor der arbejdes videre med svømmernes færdigheder, på et lidt mere teknisk plan.

På K3 er målet

• at kunne hovedspring
  • svømme de 4 stilarter og medley hvor de 4 stilarter kombineres.
  •  vendinger, hvor hver stilart og medley har deres egne regler for hvorledes de skal udføres.

Dette gøres ved fortsat at have fokus på grundfærdigheder i stilarterne, og den videre udvikling af den tekniske kunnen.

Der er træning 3 gange om ugen. Udover træning i vandet vil der også være drylandtræning. Drylandtræning er opvarmning af kroppens led og muskler så risiko for skader minimeres og svømmerne forventes altid at have gennemført drylandtræning inden de hopper i bassin. Denne opvarmning starter 30 minutter før den tid er angivet som træningstider da disse tider er den tid svømmerne er i vandet. Træneren vil være til stede og hjælpe med opvarmningsprogrammer.

På S68 &ndash Konkurrence 3 er et hold, hvor der trænes oftere og det forventes man minimum træner 2 gange om ugen. Der begynder også at være krav til deltagelse i stævner.

Som bestyrelse er vi blevet enige om at tilføje nedenstående, for at sikre korrekt forventningsafstemning inden tilmelding.

Konkurrence hold 3

Bestyrelsen forventer og opfordrer til:

At minimum 1 forælder pr. svømmer har minimum Modul 1 tidtager kursus (kurset betaler klubben).

At forældre melder sig som official med Modul 1 til stævner.

At forældre melder sig til at hjælpe med diverse opgaver ved stævner som S68 afholder i Hjørring.

At forældre melder sig til at være holdleder til svømmestævner som S68 deltager i.

Udover kontingent til S68, skal der købes et adgangsarmbånd af svømmehallen.

Armbåndet koster 50 DKK og beløbet refunderes ikke.

Startdato
08.01.2024